drama koya je.

bismillah.

tolong lah faham tak sabar nak update blog punya pasal, masuk rumah je tanpa bukak tudung tukar baju or apa2, terus bukak laptop. haih. penangan orang hensem. nak tengok?


haihh dia bagi bunga pulak.... 

setiap kali tgk drama koya lepastu mesti nnt terpikat ngan laki dia. haih. apa nak jadi aku ni. malang lah siapa dpt aku. hahahaha. bak kata diri sendiri "pantang nampak laki dahi licin, mulalah nak menggatal" hahahahaha. sooo me. (padahal diri sendiri tak cantik pun. haha)

lelaki dlm drama2 koya ni dia mcm garang2 taknak layan perempuan yg terhegeh dia lepastu nnt dia mcm jual mahal. aku tak faham lah kenapa aku pelik dr org. lantak kau lah labu. 

agak2 korg kan, ada tak mamat koya mcm tu? hahahahahaahhhahaha k berangan tu mmg seronok. haha. 

skrg dia tgh berlakon dlm cerita she was pretty. rating pun agak baik so aku yakin ramai yg menonton cerita ni. bila aku tgk cerita ni kan, tiba2 tercakap dkt diri sendiri, "eh kenapa cerita ni mcm deep eh?" 

kalau dulu, dekat bilik dekat hostel, masa dengar lagu2 bigbang sambil tengok lirik english dia..aku ckp macam tu jugak, then abel mesti cakap "bukan deep. tapi apa yg berlaku tu berlaku kat diri sendiri. memanglah" ouchh abel ni >.< 

bila tgk cerita she was pretty ni kan, aku akan pause dan termenung. aku ckp 'please, aku taknak berada dalam situasi mcm tu dah' 

hahahaha. alaa kenapa korg tak tengok cerita tu? sebelum tu biar aku jelaskan, situasi aku berbeza sedikit drpd jln cerita dia. DAN dlm cerita tu happy ending, dlm cerita aku juga happy ending dlm cara kami. mmg tak sama cerita ni dengan cerita kami tapi boleh buat pengajaran lah kot. haha (baik aku amik langkah berjaga jaga sebelum cerita yg tak betul tersebar)

cerita she was pretty tu mcm ni.. dia dua org kawan baik perempuan. yg A tu mmg dah lama suka dgn lelaki tu. tapi dia mintak kwn dia si B mengaku jadi dia. end up si B tu tersuka dengan lelaki tu. 

so benda mcm tu sepatutnya tak terjadi kan? sangat sangat sangat dilarang dlm satu persahabatan. jadi disini, aku merayu kepada semua orang supaya jangan jadi si B. sebab aku pernah rasa mcm mana rasanya jadi B. tp situasi aku lain lah. tak suka tapi rapat. *buat muka* hahaha betul lah. aku perempuan kot. jgn mulakan langkah. hahahahaha. 

dan menjadi seorang B, sangat menyeksakan jiwa dan raga. i told yaa. sebab yg paling penting, kau tak boleh kongsi atau awkward nak kongsi benda2 girlish gedik2 dengan kwn baik kau. yela, when something happen between kau dan si lelaki tu, kau tak boleh eksaited2 cerita dgn kwn baik kau. sbb kwn baik kau suka dia takkan kau nak cerita. 

next kau rasa serba salah pulak utk meneruskan persahabtan dgn lelaki tu. sangat tak best k rasa tu. sangat tak best. serious talk. aku cakap. 

nasihat ni bukan utk org yg kwn biasa2 je tau. tp kawan baik. yg betul2 baik bukan baik depan, belakang nak tikam kwn dia tu. bukan. so aku tegaskan sekali lagi, tolonglah diri sendiri, dan manusia2 lain di luar sana..please jgn suka atau rapat dengan lelaki (vice versa) yg kawan baik kau suka. please. 

cerita tu last2 of course lah happy ending (walaupun tak complete lg episod dia). ending bg drama cuna pulak? hmm... pikir jap. utk kwn baik aku tu, happy lah kot. entahlah. insya Allah happy. kita doakan dia dan pasangan happy selalu. dan berkekalan hingga ke syurga. hahahahha. tak tahu nak ckp apa dgn relationship org lain. haha. 

bg ending cuna dgn lelaki yg misteri tu..hahah takde lah misteri sangat kan? elehh korg mesti tahu takyah buat2 tak tahu lah. menyampah aku. hahaha. kami happy, dengan haluan masing2. hahahahahahha. comel jugak cuna nih. tapi andai kata..erm takpelah. kalau nak tahu sambungan andai kata tu, pm k. tak boleh ckp sini. hahahaha. 

kadang2 jgn caya dengan cuna ni. Teringat, Rindu, Bosan pun dia tak tahu nak bezakan. so, jgn caya sgt k. 

pergh aku mengambil masa 10 minit utk tekan butang publish tu. mcm takut pun ada gak. andai kata kalau ada org marah sbb post ni bgtau cepat2 k. bukan setakat save dlm draft, tp cuna buang terus. haha delete. fullstop. hahaha. 


k till we meet again! :*





Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam