sepanjang lima tahun =)

bismillah.,

sepanjang lima tahun saya menjadi pelajar sekolah menengah,banyak yang saya dapat.,salah satunye adalh kawan ;)

form one,
erghh ta suke sgt pergi sekolah..malas na balik asrma (dsbbkan saye duduk asrma) nak kwn2 dulu jugak,ahh dieorg bukan knl aku pon.jd aku mngmbil kputusan utk menagis dan mengis..alahh nme pon homesick!

form two,
dah bole buat kawan.ouh sbnrnye tadelah teruk mne.they r really kind.,ade lah sberape tuh yg suke cari mslah kannN..alah rambut sama hitam..hati lain2! u know that!

form 3,
dah are group masing2..ha time ni pulak la kan na berasobiah assobiah ni..*berpuak-puak.. ta ramai knal org pon..knl2 mcm tuh je..yee walaupon duduk asrma!

form4,
ok dah bnyk perkare kita handle same2 kannN..da bnyk knal org..da tahu klmhn diri msing..just go on with this ;)

form 5,
rse berat sgt hati nak tgglkn kawan2 kannN..dr awal thun da ckp nnt mesti aku rndu kau..nnt kau msti rndu aku..nnt kite mesti rndu kak eton..*tukang masak! ok mmg itu yg akan terjadi!

dan sekarang sisa2 mase yg ade ni hargai lah sesiapa saja yg berada di skeliling awak! ok except eka ngan ena..,

1) kalau mereka tibe2 dtg dan menangis,biarkan dia menagis..jgn suruh dia berhenti.mungkin itu akan mengurangkan rase beban dia.,

2) kalau mereka enggan beritahu maslah mereka,biarkan mereka mungkin mereka ta sesuai bercerita dgn anda.mungkin dia mmrlukan privacy..jgn sesekali memaksa yee..just let it go..lps tuh jgn marah pulak!

3) kalau mereka melakukan kesalahn, tgor mereka..kalo mereka tak nak dgr nasib r..yg pntg kite da tgor. tp yg sebestbye ikut mereka buat kslhn! hey best ape buat salah!

4) kalau terase dgn ape yg mereka ckp, let it go.jgn terlalu fikirkan.mungkin mereka terlepas ckp.anda sudah knal mereka kann..jd anda tahu bagaimana sbnrnye mereka.


love yea!

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam