que sera sera

bismillah.

aku rasa aku banyak benda2 merepek tepi2 ni kan. tapi bila tukar theme, hilang dah semua. but itsokayy. i suka je sebab nmpk tak serabut, (acah2 dah matang)

aku tak tau lah nak kerja apa. aku salah amik course ke ni ? *melalak* tapi rasa mcm dah betul dah course yang aku amik ni. tapi mcm tak betul je. betul ke? aduhh dah lah last sem tak dapat dekan. sedih k. tapi takde lah sedih sgt. tp as a me, sedih lah. faham tak? tak faham eh.. takpelah. hahahaha

aku serba salah sebenarnya nak tunjuk sedih aku. tapi sebab kadang2 muka aku ni tak dapat sorok kesedihan yang aku alami. ewah. hahaha. entahlah. dapat dekan sedih. tak dpt dekan sedih. semua org menyedihkan. bila aku dpt dekan, everyone (certain je) mcm pertikaikan...subjek aku ni senang sangat ke...? haihh lagi bertambah down. tau lah aku tak pandai mcm anak-anak hang pa semua. aku bukan engineer. bukan doktor. hahaha ayat jgn sedih sgt k husna. tapi...aku still struggle k untuk dptkan dekan tiap sem.

cerita pulak masa depan. terus buntu. nak kawen, tkde pasangan. lagi buntu. (eh bkn maksud aku bila tkde kerja je fikir kawen. tp dua tu adalah pilihan yg ada skrg)

aku macam dah ada idea nak buat apa lepas habis belajar ni. tapi..bila aku tengok org kerja gaji lagi besar, aku down balik. terus tak jadi plan aku. hahahaha. so funneeyhhh. tapi bila aku fikir balik, "husna, tak semua yang kita nak, kita akan dapat."

aku hari2 fikir nak kerja apa lepas ni, sampaikan apa yg aku buat semua aku nak jadikan kerja. mcm contoh tadi, aku pergi dUck. and kwn2 kirim tudung. aku pun tolong belikan and guess what. i love it. belikan brg utk org. snang je. and kita dapat upah. kan?

balik daripada tu dpt berita yg our transcript now is not complete and kurg valid. so kita kena tunggu full transcript which is after we finished our practical. masa tu aalah bulan 7. if i want proceed my DAIJ, we must complete our application this 31st May. tapi kteorg takde full tarnscript lg. so benda tu terpaksa ditangguhkan.

so, kteorg terpaksa plan balik perjalanan hidup kteorg ni. seronok kan tgk bdk2 yg dah ada hala tuju. and hala tuju dieorg pun woo hebat hebat semuanya bukan takat ratus2, tapi ribu2. tapi bila fikir balik, "husna, kita kena mula dari bawah. baru kau tau mcm mana nak hadapi semuanya"

so yeah. mari kita mulakan dari bawah. so chambering kah kita? hahahaha. sambil2 chambering boleh buat kerja lain kan? we'll figure it after this. tapi taknak chambering dkt tempat sama. maybe dekat sikit dengan rumah. save minyak, ye dok? aku ada 3 sebab utama kenapa aku taknak chambering dekat tempat praktikal. and ketiga-tiga tu adalah berkaitan dengan diri aku sendiri yg aku tak boleh bgtau. tapi sebab pertama tadi tu lah. jauh dan elaun sikit. tapi kalau org pujuk, aku ok je. cuma sebab kedua tu aku tekad taknak chambering sini. hashtag complicated husna. hahahaha

so, apa korgnya punya plan? JANGAN CAKAP KAWEN K. INGAT KAWEN NI MAIN2 KE? hahaha.

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam