result jeeeee

bismillah.

wazzup guyssss. hahahaha kita dah masuk kolej balik k. rindu wifi rumah k. rindu drama korea k. tp tak rindu sangat bigbang sebab dah download sesiap banyak2 dlm lptop. kalau rindu bukak je. takpun transfer je masuk fon. sebelum tdo boleh tk oppas. ok.

skrg pun tengah update blog sambil telinga ada lagu2 bigbang. chapseolteok yeahh hahahahahha. cuba teka lagu apa? haaa.

husna yg dulu bukanlah yang sekarang. apa ini? hahaha. kau ni husna, kena banyakkan amal ibadat. lpstu nnt tak puas hati kenapa Allah tak makbulkan doa kau. padahal kau........ haihh hahaa.

haritu kan result upsr baru keluar. adik sedara aku ada yg amik upsr. and her result was not so good la. so-so je. dia mcm upset gila ah sebab memang kiteorg semua dapat result upsr with flying colours. ecewah berlagak pulak. hahaha. tapi aku sebagai kakak sedara yang berjaya yg dipanggil kokna takdelah pulak nasihatkan dia. aku buat dek je. hahahhahahhaha kuaja. kdiam.

tapi masa aku lagi sedih kot. yela sekurang kurangnya dia takde saingan. i mean, dia amik upsr sorg2. aku dulu ada geng kot. kiteorg berdua. aku dengan biyuy. tak yah cakap lah. bukan setakat upsr tapi pmr spm semua mestilah kiteorg dijadikan tumpuan. dan selalunya memang aku lah yang kalah. k fine. ni semua dunia je ni. haahahaha.

bagi aku yang dah melalui zaman2 kegemilangan dan juga kemerosotan dan boleh dikatakan kegemilangan muncul kembali ni, aku rasa kita patut biarkan je. maksud aku, kalau dia bagus, biar dia rasa bagus. kalau dia rasa keputusan dia tak bagus, biarkan je. macam kau nak melalak merenung keluar jendela ataupun taknak makan tengahari ke sukahati kau lah nak.

yela, yang kita tak ada kat tmpat dia tu, kita tak rasa apa yg dia rasa. walaupun hakikatnya, dulu kita pernah rasa. biarkan je. dia nak nangis ke apa ke. biarkan. lantaakkan. hahahaha. nnt lama2 dia akan rasa ok. cuma dia kena pandai cari apa kelebihan dia lah.

hm Kokna nak ckp lelebih pun haritu result sem 5 Kokna pun drop. walaupun takdelah jatuh mendadak, tapi dia di paras bahaya jugak lah. hahahahaahha. terus trauma k. memang. memang result2 ni semua tak menentukan rezeki kita, tp tahu tak result2 kita ni membuatkan ibu ayah sedih/gembira.

tapi semuanya terletak pada diri sendiri sebenarnya. apa ada hal kalau sebenarnya kau dah bersungguh cuma nasib tak menyebelahi kau kan? asalkan kau dah usaha. lek ah. result jeeeeeee.

tipulah aku cakap aku puas hati dgn result aku. hahahahah tapi kadang2, bila aku fikir balik, kenapa aku tak perlu puas hati pulak? kan usaha aku takat tu je. terima je. tak semua yang kau nak dkt dunia ni kau dapat k. kadang2 Allah taknak bg sesuatu benda tu sebab Dia nak hadirkan rasa syukur dlm diri kau. kau apa tau?

mcm contohnya, kau dah dpt fon paling latest, takkan Allah nak terus bg nikmat dekat kau? nnt kau tak bersyukur. jadi Dia jadikan result kau cukup2 makan. dan bukan saja2 Dia bg result kau cukup2 makan. tapi sebab dah usaha kau pun cukup2 makan je. bhahahahahahahahaha.

so, biarkan. result jeeeee. kalau teruk, nangis lah. kalau bagus, bergembira laah. itu namanya kehidupan kan?

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam