Apa benda semua benda nak dilemaa

Bismillah..

Aku kan memang terkenal dgn sifat dan sikap tak reti buat keputusan. And most of keputusan yg aku buat selalu diakhiri dgn kekecewaan diri aku sendiri. But org kata, apa yg jd tu takdir Allah..Allah dah tentukan segalanya. He knows best kan ?

But of course our decision make a huge impact gak ah. I always said "alaaa, why it happend like this. What if i made another choice? What will happen?" So yeah..aku pun bkn doraemon yg ada mesin kembali ke masa lalu utk menukar keputusan.

Aku pernah ckp dkt kawan aku dulu, yg aku mmg horrible gila dlm buat keputusan but end up dia yg positifkan keputusan aku (oh i miss that words). Actually, aku rasa aku tak pernah buat keputusan yg silap. It just....penerimaan aku terhadap apa yg aku dah pilih kan ?

Aku selalu mengharapkan benda tu akan jadi as expected yg aku nak. Sebijik2. So no wonder lah kalau tak jadi sperti dlm pemikiran aku, aku kecewa. Aku rasa aku kena tukar mind set aku..seperti, bila aku dah buat sesuatu decision, aku Redha. Apa yg jd lepas tu aku terima. Baik dan buruk. Kan ?

Dan aku takut jugak nak buat keputusan walaupun ianya hanya melibatkan diri aku sendiri sbb nnt people around me complain all things. Itu tak kena..ini tak kena. Sampai buatkan aku takut nak buat keputusan sbb taknak dengar negativity org. Hahahaha. (Eh asal 'hahahhaha' suddenly?)

Antara benda2 yg dilema yg pernah jadi

1) Nak pergi (sesuatu tmpt/jumpa org) atau tak ? Kalau tak pergi menyesal, kalau pergi kena jaga hati banyak org.

2) Nak mintak kereta apa ? Sbb aku mmg tak nak kereta pun. Ibu ayah bg ni pun bersyukur tahap apa je..dahlah dieorg yg bayar bulan2. Nikmat Allah mana yg kau nak dustakan husna ? Haha.

3) Nak pergi mana lepas ni ? Bila dah pakai cecantik takkan nak prgi satu tmpt je. Tp dilema nak habiskan duit atau simpan menabung utk masa depan. Ecewah.

4) Nak balik rumah atau tak ? Selalu duduk dkt atas katil termenung pikir..nak balik ke tak. Masalah jugak ada kete ni.

5) Nak pergi kenduri family atau jumpa kawan ? Family sebab family kannn..haha kawan pulak, kdg2 dia yg lg bnyk tlg kau drpd family yg kau nak gi ni. Erm.

6) Nak pergi rumah kawan ni atau kawan tu ? Dua2 kawan. Dua2 kau nak pergi. Dua2 kau nak jaga hubungan. Acemana ?

7) Nak gunting rambut layer atau lurus ? Bila dah gunting lurus org kata kenapa tak gunting layer..bila dah layered, "ehh knapa gunting mcm ni?" -.-

8) Nak teruskan hubungan buat2 muka tak tau malu hantar msg atau diam membisu biarkan apa yg terjadi sebagai kenangan ? Kang kalau aku diam(buat dek) org ckp aku tak try... tp bila aku dah try org ckp aku terhegeh hegeh. DAH TU AKU NAK BUAT APA ?

eh titibe capslock. Emo pebenda ntah. Hahahahahha uri saranghaji marayo....hahahahahhahaha.

Gednight


Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam